Facebook tvrdí, že „nálepka“ na příspěvcích snížila šíření fake news o 80 procent. Problém je …

Facebook tvrdí, že „nálepka“ na příspěvcích snížila šíření fake news o 80 procent. Problém je, že (a) to je neověřitelné a (b) nikdo netuší, jak to vlastně Facebook změřil, (c) se to opět netýká celého Facebooku, ale jen blíže neurčitelného vzorku v USA (v Česku nic takového nemáme). Viz Facebook Says Its Fake News Label Helps Reduce The Spread Of A Fake Story By 80% kde je pár další zajímavostí. Třeba to, že trvá přes tři dny, než se nálepka objeví. Označení pochybnosti od jednoho z kontrolujících ale má vliv na zobrazování v news feedu = dojde k snížení zobrazování. Nálepku ale získá až poté, co ji za pochybnou označí dva kontrolující subjekty. Problém (d) tedy je, že to trvá více než tři dny a životnost příspěvku na Facebooku je stěží  hodinách. Prostě Facebook.

sub-buzz-14236-1507762629-2.jpg

Reklamy